محققان شواهد جدیدی در خرابکاری در جریان نورد پیدا کردند – اشپیگل – اخبار RT World


به گفته بازرسان، ایمیلی برای اجاره قایق در حملات خط لوله از اوکراین ارسال شد

روزنامه اشپیگل آلمان روز جمعه گزارش داد که ابرداده های ایمیل های مورد استفاده برای اجاره قایق تفریحی مظنون به دست داشتن در انفجارهایی که به خطوط لوله نورد استریم انتقال گاز طبیعی در سال گذشته آسیب رساند، شهروندان اوکراینی را درگیر می کند.

در ماه مارس، اشپیگل ادعا کرد که یک قایق تفریحی به نام «آندرومدا» توسط تیمی از غواصان برای خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم استفاده شده است. این نشریه به کشف آثاری از مواد منفجره در کابین کشتی و مدارک شناسایی جعلی که در اجاره قایق استفاده شده است اشاره کرد.

آخرین گزارش این رسانه حاکی از آن است که ابرداده از یک ایمیل ارسال شده برای استعلام در مورد اجاره قایق بادبانی “به اوکراین منتهی می شود.” به گفته پخش‌کننده‌های آلمانی NDR و WDR، و همچنین منابع رسانه‌ای دیگر در این کشور اتحادیه اروپا، رئیس یک شرکت احتمالی پوسته‌ای که از طریق آن قایق تفریحی اجاره شده است نیز در کیف زندگی می‌کند.

اشپیگل همچنین روز جمعه نوشت که بازرسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا حمله می توانست توسط یک گروه مستقل از کماندوهای اوکراینی انجام شده باشد یا اینکه خرابکاری احتمالاً توسط کی یف مجاز بوده است. در همین حال، دولت اوکراین هرگونه ارتباط با این انفجارها را رد کرده است.


اوکراینی‌ها احتمالاً در انفجارهای نورد استریم دخیل بودند - رسانه‌ها

تا به امروز، هیچ گروهی – چه نهاد دولتی یا غیر آن – مسئولیت انفجارهای سپتامبر را نپذیرفته است که بلافاصله پس از آن اتفاق افتاد که مسکو عرضه گاز به اروپا را پس از اجرای موج تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین کاهش داد.

در ماه فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر، در گزارشی مبسوط به شواهدی اشاره کرد که مدعی بود واشنگتن را با این حملات مرتبط می‌داند، حملاتی که به گفته او همزمان با شخصیت‌هایی در نروژ انجام شده است.

مسکو – که از سوی برخی در غرب به سازماندهی این انفجارها به عنوان یک رویداد “پرچم دروغین” متهم شده بود، روز پنجشنبه سفیران آلمان، سوئد و دانمارک را در اعتراض به آنچه وزارت امور خارجه روسیه نامید، احضار کرد. “فقدان کامل نتیجه” در تحقیق درباره منبع انفجارها

اشاره شده است که این کشورها علاقه ای به تعیین شرایط واقعی این خرابکاری ندارند. سخنگوی وزارت خارجه مسکو روز پنجشنبه گفت که بازرسان تلاش های خود را به تعویق می اندازند و تلاش می کنند تا “پنهان کردن ردپاها” از عاملان واقعی

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید