ازدحام پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی – RT World News


واشنگتن، لندن و کانبرا توانایی پهپادها را برای شناسایی و ردیابی اهداف نظامی آزمایش کردند

ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا ازدحام پهپادهای جدید مجهز به هوش مصنوعی را به نمایش گذاشتند که اولین همکاری در زمینه فناوری پهپاد خودران بین اعضای پیمان امنیتی AUKUS است که توسط مقامات به عنوان راهی برای مقابله با چین توصیف شده است.

متفقین سه راهی را اجرا کردند “آزمایش قابلیت ها” در اواخر ماه گذشته در ویلتشایر بریتانیا، جایی که آنها موفق شدند “آموزش مجدد مشارکتی زنده مدل ها در حال پرواز و مبادله مدل های هوش مصنوعی بین کشورهای AUKUS” به گفته ارتش آمریکا برای اولین بار.

این کار شاهد استقرار مشترک اولیه دارایی های مجهز به هوش مصنوعی استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده در یک گروه مشترک برای شناسایی و ردیابی اهداف نظامی در یک محیط نماینده در زمان واقعی بود. پنتاگون روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد.

پیمان AUKUS که در سال 2021 به عنوان راهی برای بازدارندگی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام شکل گرفت، بارها مورد انتقاد پکن قرار گرفته است. زیر “ستون I” در این قرارداد، ایالات متحده متعهد شد که فناوری زیردریایی هسته ای را به استرالیا ارائه کند “در اولین تاریخ ممکن.”


ارتش استرالیا برای هدف مناسب نیست - بررسی دولت

به میزبانی آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی بریتانیا، آزمایش‌های پهپاد به عنوان بخشی از “ستون دوم” از شراکت AUKUS، که فراخوان می دهد “توسعه و ارائه قابلیت های نظامی پیشرفته مشترک” بین سه متحد به منظور “ارتقای امنیت و ثبات در منطقه هند و اقیانوس آرام.”

وزارت خارجه چین اصرار دارد که ابتکارات نظامی جدید تنها خواهد بود “برانگیختن مسابقه تسلیحاتی، آسیب به رژیم بین المللی منع اشاعه هسته ای و آسیب رساندن به ثبات و صلح منطقه” از سه عضو خواست تا متوقف شوند “بی توجهی به نگرانی های جامعه بین المللی.”

در حالی که مقامات جزئیات گسترده ای در مورد آزمایشات پهپاد ارائه نکرده اند، ارتش بریتانیا گفت که آنها درگیر هستند بیش از 70 پرسنل نظامی و غیرنظامی دفاعی و پیمانکار صنعتی، که گروهی از پهپادهای Blue Bear Ghost و Boeing/Insitu CT220 را آزمایش کرد.

نیروهای بریتانیا چندین تانک و خودروی زرهی را برای این نمایش ارائه کردند، در حالی که پیمانکاران خصوصی تعدادی هویتزر خودکششی و خودروهای BMP متعلق به دوران شوروی تولید شده در چکسلواکی سابق را تهیه کردند. این ابزار برای آزمایش توانایی پهپادها در ردیابی اهداف نظامی در میدان نبرد مورد استفاده قرار گرفت.


کشور اقیانوس آرام در حال مذاکره برای پیوستن به بلوک AUKUS است

این آزمایش مزیت نظامی قابلیت های پیشرفته AUKUS را نشان می دهد، زیرا ما در ائتلاف برای شناسایی، ردیابی و مقابله با دشمنان احتمالی از فاصله دورتر و با سرعت بیشتر کار می کنیم. ژنرال راب ماگووان، یک مقام ارشد وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه ای گفت.

ارتش استرالیا اعلام کرد که این آزمایش ها “به چندین مقام اول جهانی دست یافت” از جمله بازآموزی زنده پهپادها در حال پرواز.

روسیه همچنین گسترش حضور نظامی غرب در آسیا را خطری می داند که می تواند منجر به درگیری طولانی شود. من نمی‌توانم تصور کنم که تمدن‌های بزرگ آسیایی همان‌طور که متأسفانه اتحادیه اروپا روی خط می‌نشینند، و مطیعانه دستور کار واشنگتن را ارائه می‌کنند.» سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ماه مارس گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید