واکنش بایدن به انتقال سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه به بلاروس – RT World News


الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس، می گوید که استقرار تسلیحات هسته ای از قبل آغاز شده است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته است که احساس می کند “بسیار منفی” در مورد تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه که در بلاروس مستقر هستند.

اظهارات بایدن، که توسط رویترز گزارش شد، ساعاتی پس از آن بیان شد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، آن را اعلام کرد «استقرار مهمات هسته‌ای در حال حاضر آغاز شده است».

روسیه نباید نگران امنیت تسلیحات خود مانند بلاروس ها باشد “افراد عملی و صرفه جو” لوکاشنکو افزود که می تواند آنها را ایمن نگه دارد.

سفارت روسیه در واشنگتن به واکنش کاخ سفید با اشاره به این موضوع واکنش نشان داد این حق حاکمیتی روسیه و بلاروس است که امنیت خود را با وسایلی که ما لازم می دانیم در بحبوحه جنگ هیبریدی گسترده ای که واشنگتن علیه ما به راه انداخته، تضمین کنند.

اقدامات مسکو هستند “کاملاً با تعهدات حقوقی بین المللی ما سازگار است” سفارت روز شنبه در تلگرام گفت. سلاح های هسته ای تاکتیکی به بلاروس منتقل نمی شوند، “کنترل آنها و تصمیم گیری در مورد استفاده از آنها در اختیار طرف روسی است.” آن گفت.


روسیه با همسایه خود قرارداد تسلیحات هسته ای امضا کرد

«پیش از سرزنش دیگران، واشنگتن می تواند از درون نگری استفاده کند. ایالات متحده چندین دهه است که زرادخانه بزرگی از سلاح های هسته ای خود را در اروپا حفظ کرده است. دیپلمات های روسی پیشنهاد کردند.

در حال حاضر تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا در قلمرو پنج کشور اروپایی ناتو – بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد.

ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه اعلام کرد که در اواخر ماه مارس تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس مستقر خواهد شد. وی گفت که این اقدام به دلیل تصمیم انگلیس برای ارائه مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین در بحبوحه درگیری بین مسکو و کیف صورت گرفته است.

بلاروس با استناد به سیاست های تهاجمی غرب در قبال این کشور و تهدید احتمالی ناشی از تسلیحات هسته ای ایالات متحده مستقر در کشورهای اروپایی همسایه، از نزدیک ترین متحد خود روسیه خواسته بود تا سلاح های هسته ای در خاک خود مستقر کند.

بیشتر بخوانید:
کرملین «هیستری» غرب بر سر برنامه های هسته ای را محکوم می کند

مسکو و مینسک توافقنامه ای را امضا کردند که به روسیه اجازه می دهد تا تسلیحات هسته ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کنند. به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روسیه موشک‌های اسکندر-ام با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را در اختیار ارتش بلاروس قرار داده و به این کشور کمک کرده تا برخی از جت‌های جنگنده‌اش را اصلاح کند تا بتوانند سلاح‌های هسته‌ای حمل کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید