شرکت کاشت مغز ماسک برای آزمایش‌های انسانی تأییدیه می‌گیرد – RT World News


هدف Neuralink حل طیف وسیعی از شکایات پزشکی با کاشت یک تراشه در جمجمه سوژه است

شرکت Neuralink، شرکت کاشت مغز ایلان ماسک که امیدوار است از فناوری خود برای درمان بیماری هایی مانند فلج و نابینایی استفاده کند، پس از دریافت تاییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز انجام آزمایشات انسانی را دریافت کرد.

“ما هیجان زده هستیم که به اشتراک بگذاریم که تأیید FDA را برای راه اندازی اولین مطالعه بالینی انسانی خود دریافت کرده ایم.” Neuralink در پستی در توییتر گفت. دانشمندانی که روی این پروژه کار می کردند در ماه مارس به رویترز گفتند، ماسک در چندین موقعیت قبلی پیش بینی کرده بود که این فناوری برای آزمایش پاک می شود، اما برنامه قبلی در اوایل سال 2022 توسط FDA رد شد.

تایید است “اولین قدم مهمی که روزی به فناوری ما اجازه می‌دهد به افراد زیادی کمک کند.” شرکت گفت و هست “نتیجه کار باورنکردنی تیم Neuralink با همکاری نزدیک با FDA.”

ماسک قبلاً گفته بود که جاه طلبی او برای Neuralink است “بازگرداندن عملکرد کامل بدن به فردی که دارای نخاع قطع شده است.”


شرکت تراشه مغز ماسک تحت تحقیقات فدرال ایالات متحده - رسانه

Neuralink می گوید هنوز برنامه ای برای شروع به کارگیری شرکت کنندگان ندارد، در حالی که FDA به طور رسمی در مورد تصمیم خود برای تایید این فناوری برای آزمایش انسانی اظهار نظر نکرده است. سال گذشته، ماسک گفت که آنقدر به ایمنی دستگاه اطمینان دارد که مایل است این تراشه را در مغز فرزندانش کاشت.

این شرکت در تظاهرات نشان داد که نمونه های اولیه ایمپلنت Neuralink که به اندازه یک سکه متوسط ​​است، تاکنون در جمجمه میمون ها کاشته شده است. ایمپلنت فعالیت عصبی را ثبت می کند و اطلاعات را با استفاده از اتصال بلوتوث به یک دستگاه خارجی مانند گوشی هوشمند منتقل می کند.

ماسک می‌گوید که Neuralink علاوه بر کمک به درمان مشکلات حرکتی یا اختلال بینایی می‌تواند برای افراد مبتلا به افسردگی، اسکیزوفرنی و اوتیسم نیز مفید باشد – و حتی به عنوان ابزاری برای مرور وب و ارتباط تله‌پاتیک بین افراد عمل می‌کند.

Neuralink اواخر سال گذشته در میان شکایات مربوط به نقض حقوق حیوانات مورد انتقاد قرار گرفت. گزارشی که رویترز در ماه دسامبر منتشر کرد، گفت که حدود 1500 حیوان از جمله میمون، گوسفند و خوک در مراحل اولیه آزمایش کشته شده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید